Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Vilhelmsdotter - 11 februari 2016 17:29

Har flera gånger försökt med att ha en blogg och det har allt som oftast börjat bra. Började med att skriva varje dag och hittar på något att dela med mig av och sen slutar jag skriva helt. Men jag tror också att det är bra att skriva av sig lite, man kan enklare skaka av sig dåliga känslor och bevara dom bra. Jag tycker att jag håller på att utvecklas till det bättre och vill verkligen börja dela med mig av det. Och kanske hjälper det mig att se förändringarna som sker.


Jag går en kurs på Bona Folkhögskola som heter Teori & Praktik och det är en kurs för personer med olika Neuropsykiska funktionshinder. Där man lär sig det man behöver för att klara ett mer självständigt liv, att klara allt hemma (städa, tvätta, laga mat, räkningar) och ett jobb. Mycket praktiska grejer, men vi får också jobba mycket med att ta reda på vem vi verkligen är, vad man gillar, vad ens åsikt är mm. Det är väl en anledning till att jag skapar denna blogg, vill bli bättre på att dela med mig av min åsikt och jag tror det kan vara behjälpligt inför slutprovet. Eller ja det är ju inget prov, men när vi slutar till sommaren ska alla i klassen stå och tala inför alla. Det kan vara ett kort tal, men jag vill verkligen ge det mitt allt. Och jag ska börja jobba på det redan nu och då hjälper det om jag kan minnas det bra eller dåliga.

Mitt mål med kursen är att jag en dag ska klara mig utan boendestöd och jag har även en förhoppning att min nuvarande praktik kan leda till jobb.


Där har ni mitt första inlägg.

Blessed Be.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards