Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Vilhelmsdotter - 12 februari 2016 17:05

Fredag i skolan är en kort dag och det är ganska skönt, speciellt då det verkar som om många tappat studiemotivationen just nu. Men iaf vi hade nutidsorientering på morgonen och då svarade vi som vanligt på fredagar på nutidsfrågorna. Helt enkelt ett sätt för att se om vi har snappat upp något av veckans nyheter. Det är vad nutidsorienteringen är, vi läser nyheter och pratar om dom varje morgon och på frdagarna svarar vi på frågorna och ser om vi har snappat upp något. Sen snackade vi lite om hygien och ja det gick snabbt ingen som hade något riktigt att ta upp, vi kunde nog det mesta sedan innan.

 

Sen var det också en jämn vecka och då blev det också matlagning på schemat, 2 personer får laga mat istället för de vanliga lektionerna. Idag var det V och S som skulle laga mat, S var sjuk så V fick sköta allt själv. Det blev pizza med paprika på, gud vad jag ogillar paprika, jag kunda inte äta paprikan, det var knappt att jag kunde äta den del av pizzan som fått smak av paprikan. Det är tur att det hände i skolan, för där är det tillåtet att vara kräsen och inte tycka om maten. Jag åt pizzan utan paprika och det gick riktigt bra.

 

Nu är jag hemma och planerna för helgen är att städa, tvätta och packa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards